Enkele verschillen tussen een standaardfiets en een NATRABIKE-fiets

Bij het vervangen van een wiel zijn bepaalde stappen vereist om dit correct uit te voeren. Hieronder sommen we enkele verschillen op tussen het vervangen van een wiel bij een standaardfiets en bij een Natrabike-fiets.

  • Tijdens het vervangen van een wiel bij een standaardfiets moet men eerst de remspanner openen en nadien terug sluiten, tevens moet het wiel recht in de remblokken zitten of dit kan problemen opleveren.

    Bij de Natrabike-fiets hoeft men aan de rem helemaal niets te doen.

  • Bij een standaardfiets is het belangrijk dat de ketting op het buitenste tandwiel ligt alvorens het wiel te verwijderen. Men moet handmatig de ketting via de spanner er af nemen om nadien terug te plaatsen, dit zorgt voor vuile handen en frustraties.

    Bij de Natrabike-fiets hoeft men aan de ketting helemaal niets te doen.

  • Om het wiel effectief uit het kader te nemen moet men bij een standaardfiets de as-klem lossen en terugdraaien tot het veiligheidspunt bereikt is. Daarna kan men het wiel uitnemenen een ander terug plaatsen, men moet terug de klem aandraaien tot deze de juiste spanning bereikt heeft om het wiel vast te zetten.

    Bij de Natrabike-fiets moet men enkel de as uitnemen, het wiel vervangen en de as terugplaatsen, dit duurt slechts enkele seconden.

  • Na vele kilometers heeft de ketting en tandwielen een bepaalde slijtage bereikt, als men een nieuw wiel plaatst, zullen de nieuwe tandwielen niet 100% juist passen op de ketting (omdat deze al slijtage heeft), dit kan er voor zorgen dat de ketting in het begin overslaat. De nieuwe tandwielen zullen zich eerst aanpassen aan de slijtage van de ketting tot dat deze goed in elkaar passen, daardoor zullen de tandwielen van het nieuwe wiel na korte tijd dezelfde slijtage vertonen als van het oude wiel.

    Bij een Natrabike-fiets vervangt men enkel het wiel dus blijven de tandwielen en ketting samen en passen deze perfect bij elkaar.